آخرین تحولات لبنان

تفنگدار پرتغالی-آنگولایی در گذر روزگار هزاران کیلومتر را پشت سر گذارده و به تهران رسیده است.

رجزخوانی «لوکاس ژوآئو» آسمانخراش قرمزها در گفت‌وگو با قدس:
نوبت حمله به پاختاکور است!

به گزارش قدس آنلاین،او رخت قرمز را بر تن کرده تا با استیلا در نبردهای جهنمی، خوش خوشانش شود و در چشمخانه‌ها جا بگیرد. لوکاس ژوآئو که ۹ سال پیش با جامه شفیلد در جزیره به عمق می زد و معادلات را به‌هم می ریخت، به دقیقه اکنون با کوله‌باری از تجربه آمده تا عصای دست گاریدو شود و گلیم لاکی را از آب بیرون بکشد.

حرف‌های ژوآئو فوروارد  سی‌ویک‌ساله و دنیا دیده پس از شهرآورد و پیش از نبرد با پاختاکور پیش روی شماست.

*وقتی در اواخر دربی به زمین آمدی ریتم حمله پرسپولیس تندتر شد.گاریدو از تو چه خواسته بود؟

-او مرا صدا کرد و گفت ۱۰ دقیقه آخر را با دو مهاجم بازی می‌کنیم و باید روی دروازه حریف آتش بریزیم تا راه گلزنی هموار شود و برنده از زمین بیرون بیاییم.سرمربی از من خواست با مشارکت در کار حمله، فرم تهاجمی بیشتری به تیم بدهم.

*همین که وارد میدان شدی، چیزی زیر گوش علیپور گفتی؟

-نکته تاکتیکی گاریدو را انتقال دادم و به او گفتم باید به همدیگر در نوک کمک کنیم تا پرسپولیس به گل برسد.علیپور مهاجم بسیار باهوشی است و در خلق موقعیت و زدن ضربه آخر خوب عمل می کند.

*و پرسپولیس به گل رسید.فکر می‌کردی تعویض طلایی خوان کارلوس گاریدو لقب بگیری؟

-خوشحالم که سرمربی اعتماد کرد و در آن دقایق حساس مرا جای کاپیتان عالیشاه به زمین فرستاد. من همان کاری را انجام دادم که آقای گاریدو خواسته بود.بسیار شادمانم که روی تک گل دربی تأثیرگذار بودم و هواداران پرشمار پرسپولیس را به خواسته‌شان رساندم. من به وظیفه‌ام به‌درستی عمل کردم.

*از اینکه به پرسپولیس پیوستی چه حسی داری؟

-من با مطالعه تیمم را برگزیدم و می‌دانستم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران است و در آسیا جایگاه ویژه ای دارد. وقتی جدایی‌ام از ام‌صلال قطعی شد روی گزینه‌های پیشنهادی از پرتغال، برزیل، عربستان و ایران فکر و تحقیق کردم و سرانجام به این نتیجه رسیدم پرسپولیس بیشتر از دیگران برایم جذابیت دارد. برای هر بازیکنی جنگیدن به خاطر میلیون‌ها طرفدار و شاد کردن سکوها افتخار محسوب می شود. من امیدوارم نوار خوشی‌ها قطع نشود و همین‌طور جلو برویم.

*خودت فکر می‌کردی روزی از شفیلد و ردینگ به ارتش سرخ برسی؟

-نه، هیچ کس از آینده خودش خبر ندارم. من  در چمپیونشیپ گل‌های زیادی  زدم و بارها چهره می‌شدم. امیدوارم تجربه بازی در فوتبال جزیره اینجا به کارم بیاید و با پیراهن پرسپولیس به اهدافم دست یابم.

*حالا باید روبه‌روی پاختاکور بایستید و از اعتبار پرسپولیس در لیگ نخبگان دفاع کنید. فکر می‌کنی دوشنبه چه اتفاقی بیفتد؟

-برای ما دربی با همه شیرینی‌هایش تمام شده و حالا فقط به مغلوب کردن ازبک‌ها می اندیشیم. گرچه فاصله زمانی کمی بین این دو دیدار بود، اما ما ریکاوری کردیم و قطعاً با قدرت به مصاف آن ها می رویم. برای درخشش در آسیا چاره‌ای نداریم جز آنکه کلک پاختاکور را بکنیم و خودمان را به جمع مدعیان برسانیم. ما در عربستان هم خوب بازی کردیم انصافاً.

*ازبک‌ها در این سال‌ها رشد قابل توجهی در فوتبال داشتند. قبول داری؟

-بله و بر همین اساس معتقدم بازی فشرده‌ای را تجربه خواهیم کرد. من شخصاً فکر می‌کنم پس از استقلال نوبت پاختاکور است که برابر نقشه‌های تاکتیکی پرسپولیس مقهور و سه امتیاز مهم این بازی به حساب ما واریز شود. زدن آن‌ها برای پرسپولیس کار بزرگ و طاقت‌فرسایی نیست.

*دوشنبه در ترکیب ثابت هستی؟

-هنوز معلوم نیست. من کاملًا آماده‌ام و این مربیان هستند که باید تصمیم بگیرید چه بازیکنانی فیکس باشند و چه کسانی در طول بازی به زمین بروند. یقین داشته باشید اگر در زمین باشم سخت تلاش خواهم کرد و برای شکست دادن پاختاکور از همه تجربهام سود خواهم برد.

*راستی چرا ۳۱ را پوشیدی؟

-من در ردینگ هم با پیراهن شماره ۳۱ می جنگیدم و فصل باشکوهی را سپری کردم. دوست دارم دوباره با ۳۱ بخت خودم را آزمایش کنم. اگر دوشنبه گل زدم به خوش یمنی شماره‌ام حتماً اشاره کنید.

*فکر می‌کنی تا آخر فصل چند تا گل بزنی؟

- هر چه بیشتر بهتر. برای من که ۲۶ گل با لباس شفیلد زدم و هر جا که رفتم آمار گلزنی قابل قبولی برجا گذاشتم، باز کردن دروازه‌ها با لباس پرسپولیس اتفاق دور از ذهنی نیست.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.